Автовиробники намагаються адаптуватися до зниження попиту на моделі, які раніше продавалися найкраще

Спад в автомобільному секторі відбувається після декількох років потужного зростання, і ці зміни вже призвели до вимушеного закриття підприємств по всьому світу.

Три великі автовиробники – Toyota, General Motors (GM) і Daimler – дали похмурі прогнози на 2019 рік у зв’язку очікуваним продовженням падінням продажів у Китаї. Про це напередодні повідомило Financial Times.

На частку Toyota, GM і Daimler припадає близько 20% глобальних продажів автомобілів. В минулому році результати всіх трьох компаній були слабкими. Так, Daimler, виробник автомобілів Mercedes-Benz, скоротив річний чистий прибуток на 28% – до 7,6 млрд євро. Чистий прибуток Toyota в минулому кварталі впала на 81%, GM скоротила прибуток у четвертому кварталі на 8%.

Головний фінансовий директор GM Дівья Сурьядевара заявила, що не бачить сигналів поліпшення ситуації на китайському ринку автомобілів. Вона також попередила, що підвищення цін на сировину, пов’язаний з торговельним суперечкою між США і Китаєм, погіршило результати GM на $1 млрд у минулому році і погіршить ще на $1 млрд у 2019 році.

Генеральний директор Daimler Дітер Цетше, що планує піти у відставку в травні поточного року, заявив, що його компанія готує масштабну програму скорочення витрат. Daimler розраховує за рахунок цього вивільнити грошові кошти для інвестицій в нові технології, у тому числі в розробку електромобілів і самокерованих автомобілів.

Тим часом Toyota знизила прогноз прибутку на поточний фінансовий рік, що завершується в березні 2019 року, на 19%, до 1,87 трлн ієн ($17 млрд).

Аналітик Evercore ISI Арндт Еллінгхорст очікує, що 2019 рік буде складним для Daimler, якій необхідно істотно збільшити продуктивність” підрозділу Mercedes-Benz.

GM попередила, що очікує зниження прибутку від операцій в Китаї цього року. GM стала однією з перших компаній сектора, оголосили про скорочення витрат, закриття заводів у США і скорочення тисяч робочих місць.

Спад в автомобільному секторі відбувається після декількох років потужного зростання, і ці зміни вже призвели до вимушеного закриття підприємств по всьому світу. Автовиробники намагаються адаптуватися до зниження попиту на моделі, які раніше продавалися найкраще. Головним чином, це машини з дизельними двигунами.

Раніше в січні стало відомо, що у Китаї вперше за 20 років знизилися продажі автомобілів. У 2018 році кількість проданих машин у Китаї склало 22,7 млн, що на 6% менше у порівнянні з попереднім роком.

Також в Європі впали продажі автомобілів вперше за п’ять років – до трохи більше 15,6 млн машин. Найбільшим постачальником автомобілів на європейський авторинок за підсумками 2018 року стала група Volkswagen.

джерело